Відділ освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради

Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули Нової української школи

Якщо твої наміри на рік – сій жито, на десятиліття – саджай дерево, на віки – виховуй дітей. (Народна мудрість)

 

     Сьогодні в умовах модернізації української освіти одним із напрямків оптимізації навчального процесу є його спрямування на демократизацію взаємовідносин вчителя, учня та батьків, що відображається в нових підходах до навчання та створенні сприятливої атмосфери співробітництва. Специфіка нашої освітянської праці базується на тому, що вчителі постійно проектують прогнозований результат, орієнтуються на перспективу, адже виховують майбутнє держави. Через те надзвичайно важливо, що згідно з Концепцією Нової української школи  основним напрямком її функціонування стали засади педагогіки партнерства. Днями на базі Адампільської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся семінар на тему: «Особливості роботи вчителя при формуванні пізнавальних інтересів у навчанні через партнерство та включення в навчальний процес інноваційних підходів для формування предметних компетентностей учнів».  Його учасниками стали вчителі початкових класів та іноземної мови, а девізом слова:

Учити жити! Чи є такий урок?  Чи є для цього формула єдина?

Учити так, щоб виросла ЛЮДИНА.  Народові на щастя, на добро.

    Для педагогічного колективу нашої школи, який працює над проблемою «Розбудова національної школи на основі особистісно зорієнтованого навчання», саме тому спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками стали необхідними, адже нас об’єднують спільні цілі та прагнення. Ми дійсно стали добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Школа ініціює нову, глибшу зацікавленість родини до побудови освітньої траєкторії дитини а діалог і багатостороння комунікація між учнями, учителями та батьками змінює односторонню авторитарну комунікацію вчитель – учень.

     Досягнення є, нехай ще незначне, та все таки  ефект від такої співпраці відчутний, адже з першого дня роботи з дитячим колективом і колективом батьків ми домагалися того, щоб і діти і батьки розуміли значення тих вимог, які школа ставить перед сім'єю. Тому  метою семінару було: ознайомити учасників з роботою трудового колективу школи щодо формування пізнавальних інтересів у навчанні через партнерство на принципах життєвих та предметних компетентностей  при застосуванні інтерактивних методів навчання і виховання; сформувати реалізацію компетентнісного підходу до викладання предметів початкової школи та іноземної мови; активізувати та розширити знання учасників семінару з даної теми; показати необхідність науково-обгрунтованого впровадження сучасних технологій в практику роботи вчителів і стимулювати учасників семінару до пошуку і творчості та створити умови для обміну досвідом роботи, педагогічними знахідками , професійного зростання.

     Презентуючи наш навчальний заклад, директор школи Яковишина С.І., в інформаційно-консультативному модулі зробила наголос на ефективності застосування педагогіки партнерства, де учні, вчителі та батьки кожен зокрема і всі разом усвідомлюють власну відповідальність, налаштовані на успіх.

    В ході семінару Остапчук Н.Г, класовод 1 класу провела інтегроване заняття «Бренить струною гілочка весни».  Богомол В.В., класовод 4 класу провела підсумкове заняття «Материки», де продемонстворано складання ментальних карт як технологія навчання молодших школярів. А класовод з класу Ярош Н.Є провела майстер-клас «У чарівному світі геометричних фігур». Урок англійської мови «Спорт у нашому житті. Здоровий спосіб життя» в сьомому класі провів Романовський О.М.

    В роботі семінару взяли участь і виступили Ніколаєць В.П., методист відділу освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради з консультативною інформацією «Інноваційний поступ від теорії до практики» та Данілкович Н.О., голова методичного об’єднання вчителів англійської мови, організувавши круглий стіл на тему: «Підвищення зацікавленості та розвиток ключових компетентностей на уроках англійської мови у Новій українській школі». Тренінг для вчителів початкових класів «П’ять кроків до серця дитини. Партнерство – вчитель – батьки – учні», – провели психолог Чорна Н.М. та логопед Антонюк А.А. Участь батьків учнів першого класу у тренінгу засвідчила про їх позитивне ставлення до педагогічного колективу та своєї участі в життєдіяльності школи; бажання відвідувати обов'язкові заходи для батьків; проявляти зацікавленість у справах дітей, класу, школи; здатність здійснювати конструктивне спілкування і взаємодію  з педагогами і адміністрацією школи.

     На завершення семінару всі учасники мали змогу обмінятися думками, висловити власну точку зору на роботу в умовах Нової української школи. Стало зрозумілим для всіх, що школа має ініціювати нове, ґрунтовне залучення родини у побудові освітньої траєкторії дитини; учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями й прагненнями, є добровільними та зацікавленими прибічниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за якість знань, життєвих компетентностей, всебічного розвитку здобувачів освіти.

                                                                           А. Поліщук, заступник директора

                                                                           з навчально-виховної роботи

                                                                            Адампільської ЗОШ І-ІІІст.



« повернутися до списку новин